Açık Radyo’yu online dinlemek için T I K L A Y I N I Z

Açık Radyo’yu internet üzerinden ve mobil cihazlarından dinlemek isteyenler için faydalı bilgiler

Açık Radyo program blogları için TIKLAYINIZ

Açık Radyo 40. Yayın Dönemi (27 Ekim 2014 – 26 Nisan 2015) Haftalık Yayın Akışı için TIKLAYINIZ

09:00 – 10:00 Çocuklar için Dünyadan Müzik / Bir Radijojo yapımı

radijojo.de/WCN_neu/english/

10:00 – 10:30 Bir Dolap Kitap / Banu Aksoy ve Yıldıray Karakıya / Her yaş için çocuk kitabı

BirDolapKitap30.11.2014RadyoYayini

birdolapkitap.com/

birdolapkitap.com/radyo-arsivi/

Bu bolumde ele aldigimiz kitaplar

 * Insan Vucudu
* Ispanakli Yumurta

10:30 – 11:00 Melomania / Bohçacılar / Melodik ve/veya akustik müzik

Melomania_30-11-14

Melodik Rock merkezli Melomania 40. Yayın Dönemi’nde geri döndü

* * *

Melomania S02E05
Açık Radyo 94.9’da Saat 10:30’da
Akış:
1. David Crosby – Music is Love
2. Phil Ochs – I Ain’t Marching Anymore
3. Mazhar Fuat Özkan – Bodrum
4. Hadouk Trio – Vegetal Groove
5. Karen Dalton – Katie Cruel
6. Mahsa & Marjan Vahdat – The Flower of a Paradise Garden
7. Robbie Robertson – Somewhere Down the Crazy River

11:00 – 12:00 Mekânlar ve Çağlar İçinde Ses / İştar Gözaydın

12:00 – 13:00 Dünyayı Dinliyorum / Zekeriya Şen / Bir dünya müziği programı (Radio MultiCult 2.0 ile ortak yayın)

dunyayidinliyorum/d403-30-kasım-2014-pazar

tikabasamuzik.com/Katagorileri/dunyayi-dinliyorum

mixcloud.com/dunyayidinliyorum/

Bir Dünyayı Dinliyorum programımıza daha hoş geldiniz. Bu ve takip eden hafta Real World Music firmasının 25. Yılını kutlamak için firma tarafından çıkartılan 3CD’lik koleksiyondan parçalar dinleyeceğiz. 1995 civarı mevcut olan popüler müziğin basmakalıplığı, kısırdöngüsü ve çıkmaz sokakları beni rahatsız etmeye başladığı sıralarda Peter Gabriel’ın kurduğu Real World Records’un üretimlerine kulağımı uzatmaya başladım.

2
O zaman Dünya Müziği olarak tanımlanan “oradaki müzik” beni bir anda büyüledi, bu benim için adeta bir uyanış oldu. Kendime monotonluğun içinden bir çıkış noktası bulmuştum. Böylece etnik ve yerel müziklere daldıkça daldım ve müziğin rengine işte o zaman inandım. Yerel müziklerin bu kadar derin ve dipsiz olması daha yeni mezun olmuş bir astronom için uzayda keşfedilmemiş bir diyara adım atmak gibiydi. İşte Real World Records bu bağlamda her zaman beni heyecanlandıran bir firma oldu. En önemlisi hep saygı duyduğum ve sorumluluğu ile şekilde üretim veren bir firma.

13:00 – 14:00 Ma’nın Tınısı / Hakan Ünseven / Anadolu müziğinin çağdaş yorumları

manin_tinisi_30_11_2014_neotolia_vuslat

30 kasim; neotolia; vuslat

14:00 – 15:00 Dilden Dile Titreşimler / Emre Dağtaşoğlu / Türk halk müziği

DildenDileTitresimler30.11.2014

dildendiletitreimler.blogspot.com/

(Şevin Welbourne)

  1. Açtım Perdeyi de Turnamı Gördüm – Gürbüz Sapmaz
  2. Üzerinde Keklik Gibi – Erkut Özkan
  3. Kara Yerler – Erkut Özkan
  4. Gelmemiş Dünyaya Sen Gibi Taze (Billur Piyalelim) – Erkut Özkan
  5. Ben Derdimi Döksem Gülşen Bağına – Ahmet Turan Şan
  6. Çiçek Dağı Derler Var mı Sana Zararım! – Ahmet Turan Şan
  7. Can Özümden Besmeleyi Çekince (Sultanım) – Zeynep Cihan
  8. Aslım Paktır – Nida Ateş
  9. Yaylalar İçinde Erzurum Yayla – Hacı Taşan
  10. Gökyüzünde Bölük Bölük Giden Turnalar – Hacı Ömer Sefer

15:00 – 16:00 Musıkî Arşivi / Bülent Aksoy / Musıkî icrasının geçmişine ayrıntılı bir bakış

16:00 – 17:00 Libero / Tan Morgül, İsmail Başöz ve Volkan Ağır / Gölgede ve güneşte futbol

libero949.blogspot.com/

Eduardo Galeano’nun  “Gölgede ve güneşte futbol” kitabını başucundan ve jingle’ından da ayırmayan Liberocular, bu yayın döneminde Galeano’nun tarihin tozlu sayfalarından çekip çıkardığı futbol hikâyelerini aktarıyor. Ayrıca, Bağış Erten’in yoğun iş temposu nedeniyle yerine Volkan Ağır ekibe katıldı. 

17:00 – 18:00 Modernin Sesi / Aykut Köksal / Dört yüzyıllık müzik serüvenine derkenar

19:00 – 20:00 Ters Yön / Erdem Tecer / Çağdaş klasik müzik, 20 yy. bestecileri

20:00 – 21:00 Türlü / Ahmet Ali Aslan / Bu civardan müzikler

Türkiye müziğinin en eski arşiv kayıtlarından, günümüz müziğine uzanan bir yelpazede; bağlantılar, yenilikler, enstrümanlar, şiirler, gariplikler ve geleneklerin ele alındığı bir program.

21:00 – 22:00 The Big Easy / Aylin ve Varol Ünel / New Orleans kültürü ve müziği

22:00 – 23:00 Sarhoş Atlar Zamanı / Akif Burak Atlar / Konu parantezinde rock

SarhosAtlarZamani/30112014

sarhosatlarzamani.tumblr.com/

mixcloud.com/SarhosAtlarZamani/

* * *

7

Sarhoş Atlar Zamanı #181 (Roger Glover)

23:00 – 24:00 Rock on Rock / Ömer Şahin ve Cemil Topuzlu / Hard rock ve heavy metal

290-RockOnRock_30.11.2014

rockonrocktr.blogspot.com/

1 – 9.7 Richter – Ground Zero – Run  Hide  Fail
2 – Acid Drinkers – 25 Cents For A Riff – 25 Cents For a Riff
3 – Vanish – Come To Wither – Renewal
4 – Sister Sin – Black Lotus – Chaos Royale
5 – Black Svan – 16 Minutes – Retribution
6 – Lords Of Black – Lords Of Black – Lords of Black
7 – Nonpoint-The Return – Pins and Needles
8 – Noveria – Risen – Downfall

24:00 – 01:00 Karanlığın Çocukları / Aylin Ünal / Büyü Müzikleri

karanligincocuklari.blogspot.com/

01:00 – 02:00 Grounded / Duygu Ateş / Etiketlerden bağımsız müziğin serbest dolaşımı

Grounded301114

organizedsounds.com/

02:00 – 03:00 Yerin Dibi / Emre Aksoy / Türler Arası Bilinç Akışı

soundcloud.com/anlayana

Programın şiarı, esasında içeriğini de anlatıyor “Drone’dan Black Metal’e, Hardcore’dan Techno’ya bilinç seviyesinin derinliklerine yapışan köksüz müzikler.”

03:00 – 04:00 Volüm / Ekin Üzeltüzenci / Gürültü ekseninde ses yığınları